ZTE Sweden AB

ZTE levererar fler än 500 miljoner enheter

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 10:00 CEST

19 april 2013 – ZTEs affärsenhet för mobiler firar 15 år och meddelar samtidigt att man, som den första kinesiska leverantören någonsin, nu passerat strecket för över 500 miljoner levererade enheter. Sina första 100 miljoner enheter tillverkade ZTE på 10 år. Volymökningen från 100 till 500 miljoner levererade enheter tog dock endast 5 år.

-  ZTEs mål att bli bland de topp 3 största leverantörerna av enheter globalt och att bli ett av världens topp 5 starkaste varumärken, Den här milstolpen visar att vi är på rätt väg, säger Nicklas Sivander, ansvarig för terminaler på ZTE i Sverige.

För mer information och den engelska releasen i sin helhet se de bifogade filerna.

Om ZTE
ZTE är en börsnoterad global leverantör av telekommunikationsprodukter och nätverkslösningar. ZTE har den bredaste och mest omfattande produktportföljen i världen och täcker i princip vartenda segment för fasta nät, trådlösa nät, tjänster och terminaler. Företaget levererar innovativa specialanpassade produkter och tjänster till fler än 500 operatörer i fler än 140 länder och hjälper dem att åstadkomma kontinuerlig tillväxt av intäkter och bidrar till att forma hur världen kommunicerar i framtiden. ZTE ökade under 2010 omsättningen med 21 % till mer än 10.6 miljarder USD. ZTE avsätter drygt 10 procent av den årliga omsättningen för forskning och utveckling och har intagit en ledande ställning i flera internationella organisationer som utvecklar framtida telekomstandarder. Bolaget är för socialt ansvarstagande (CSR, Corporate Social Responsibility). ZTE är medlem i FNs Global Compact initiativ som innebär att företaget följer tio utvalda principer vid utveckling och genomförande av CSR-projekt. ZTE är Kinas enda börsnoterade telekomleverantör. Aktierna handlas på börserna i Hong Kong och Shenzhen under koden 0763.HK (för H-aktier) och 000063.SZ (för A-aktier). Vänligen besök www.zte.com.cn