Zumtobel Belysning

Zumtobel inleder samarbete med Lindelöf

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2012 14:15 CEST

I sin nya utställning Design Your Story with Light and Colour lyckas Lindelöf tillsammans med Zumtobels belysninglösningar skapa harmoniska ljusscenarier för olika utrymmen med olika färgteman. Med varierande färg på väggarna, differensierande takhöjd och olika belysningstekniker fascineras betraktaren av hur mjukt mot hårt och ljust mot mörkt hårt väcker olika känslor hos oss och hur ögat lätt förvillas av dessa olika kombinationer.

Lindelöf och Zumtobel ligger härmed långt före i utvecklingen då det gäller förståelse för vikten av en ergonomisk kontorsmiljö för att öka effektivitet, dra ner på kostnader och ha välmående personal.

Med Zumtobels breda sortiment av armaturer som kombinerar hög kvalitet med snygg design kan man skapa en rad olika atmosfärer. Styrsystemet Litenet är förprogrammerat för att kunna byta mellan olika ljusscenarier efter kundens behov.

Zumtobel är en del av Zumtobel Gruppen och en internationellt ledande leverantör av kompletta lösningar för professionell byggnadsbelysning inom- och utomhus.