Zyxel

ZyXEL ger 802.11ac till företagsanvändare

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 13:15 CEST

Stockholm, 6 maj, 2014 – ZyXEL lanserar NWA1123-AC, en trådlös accesspunkt med diskret design som en ”brandvarnare” och den trådlösa standarden 802.11ac.

NWA1123-AC är en framtidssäker trådlös accesspunkt. Med stöd för Power over ethernet (PoE), 802.11ac och med montering i taket är den idealisk för verksamheter som hotell, caféer, skolor, universitet och överallt där man vill ha en diskret installation.

– Användningsområdet för 802.11ac ökar kraftigt, i takt med alla nya mobila enheter som stöder standarden. Oavsett om det rör sig om privata företag som vill täcka hela byggnaden med trådlöst nätverk, eller offentliga miljöer så som affärer, caféer, skolor och flygplatser är det viktigt att kunna erbjuda ett pålitligt och snabbt trådlöst nätverk, säger Petter Svensson Spector, marknadschef för ZyXEL i Norden.

För ZyXEL:s partnernätverk utgör övergången till 802.11ac en stor möjlighet att befästa sin relation med nuvarande kunder, men också att locka nya.

– Vi tror att vår lansering sker precis rätt i tiden, vi märker att företagskunder har börjat fråga om 802.11ac-produkter. Med NWA1123-AC kan återförsäljare möta kundernas behov och säkra upp inför framtida behov som den nya standarden kommer skapa inom kort, säger Petter Svensson Spector vidare.

Funktioner
  • Dual band 802.11ac (2.4 och 5 GHz)
  • Kan konfigureras som en accesspunkt, trådlös klient eller repeater
  • Stöd för multipla SSID:s
  • Hög säkerhet med WPA2 Enterprise och 802.1x RADIUS-autentisering

Pris och tillgänglighet

ZyXEL NWA1123-AC finns tillgänglig nu. Rekommenderat pris är 1595 SEK exkl. moms.

Mediearkiv

Petter Svensson Spector, ZyXEL
petter.svensson@zyxel.se

Testprodukter
Joel Brandell, Cloudberry Communications
joel@cloudberry.se

Om ZyXEL Communications
ZyXEL är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av kompletta bredbandslösningar för telekomföretag, internetleverantörer (ISP/Telco), företag (SMB) och privatpersoner/hemmakontor. ZyXEL expanderar snabbt med produkter och tjänster för nätverk och internetaccess. Idag är ZyXEL ett av få företag som kan erbjuda en komplett nätverkslösning, från DSL-utrustning, brandväggar, switchar, WLAN-utrustning, datalagring och centrala nätverkshanteringssystem. ZyXEL grundades 1989 i Taiwan och 1999 öppnade ZyXEL kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationen i Norden ansvarar försäljning, marknadsföring och support – med fokus på lokal närvaro. Läs mer på www.zyxel.se.