Zyxel

ZyXEL tar sig an sakernas internet med ny accesspunkt

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 13:15 CEST

Stockholm, 6 maj, 2014 – ZyXEL lanserar accesspunkten NWA5301-NJ som är utrustad med tre ethernetportar och stöd för röstsamtal. Detta gör den idealisk för hotellrum, klassrum eller arbetsplatser, där trådlöst nätverk och flera ethernetenheter används.

Exempelvis i ett hotellrum kan NWA5301-NJ ansluta exempelvis smart-tv, en dator och en Power of Ethernet IP-telefon. Den kan också användas för anslutningar till annan typ av utrustning, så som kylskåp och minibar, whiteboards och till bostäder för att styra exempelvis ljus och värme.

– Vi ser stora möjligheter med NWA5301-NJ, som utvecklats utifrån den respons vi fått från kunder och partners. Det finns ett behov av en trådlös accesspunkt med stöd för PoE passthrough, det vill säga att accesspunkten får ström via PoE, men även kan strömsätta andra produkter som är anslutna till den. NWA5301-NJ är en enkel, tillförlitlig och effektiv lösning, säger Petter Svensson Spector, marknadschef på ZyXEL i Norden.

Pris och tillgänglighet

ZyXEL NWA5301-NJ finns tillgänglig nu. Rekommenderat pris är 1 395 SEK exkl. moms.

Mediearkiv

Petter Svensson Spector, ZyXEL
petter.svensson@zyxel.se

Testprodukter
Joel Brandell, Cloudberry Communications
joel@cloudberry.se

Om ZyXEL Communications
ZyXEL är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av kompletta bredbandslösningar för telekomföretag, internetleverantörer (ISP/Telco), företag (SMB) och privatpersoner/hemmakontor. ZyXEL expanderar snabbt med produkter och tjänster för nätverk och internetaccess. Idag är ZyXEL ett av få företag som kan erbjuda en komplett nätverkslösning, från DSL-utrustning, brandväggar, switchar, WLAN-utrustning, datalagring och centrala nätverkshanteringssystem. ZyXEL grundades 1989 i Taiwan och 1999 öppnade ZyXEL kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationen i Norden ansvarar försäljning, marknadsföring och support – med fokus på lokal närvaro. Läs mer på www.zyxel.se.