Aktuellt
Dagens Nyheter skriver i en artikel om en studie som genomförts av David Jenkins, som är professor i näringslära vid universitetet i Toronto. Studien har publicerats i den ansedda medicinska tidskriften Jama och stödjer tidigare studier som påvisar växtsterolers positiva effekt på kolesterolhalten i blodet.
Statiner hade ingen effekt på Lena Rosengrens kolesterolvärde. Då provade hon att äta den naturliga kolesterolsänkaren Lycq och sänkte sina värden med över 10% på bara några veckor. Läs hela intervjun med Lena i Juni-numret av tidningen MåBra.





