Blogginlägg

FÖRSOMMAR I SKÅNE

Hej,
Här nere i Skåne fortsätter livet och försommaren har anlänt med besked. Årstiden brukar betyda utflykter och vistelser ute i det fria och så också denna säsong. Barnen var häromveckan på Skånes Djurpark tillsammans med de övriga dagisbarnen. I Skånes Djurpark bor både vilda och tama djur, de vilda har alla en sak gemensamt, de finns, eller har funnits, i vilt tillstånd i Norden. På parkens 100 hektar stora yta med varierad natur finns det hundratals djur och 80 olika arter. De tama djuren är alla gamla nordiska lantraser. Pga det moderna lantbruket så är de flesta av dem tyvärr utrotningshotade och Skånes Djurpark ser det som viktigt att delta i bevarandet av dessa djur. En sympatisk tanke och väl värt att stödja! Trots att regnet öste ner hade barnen en fin utflykt. Tuxers regnkläder fick hårdtestas. På schemat stod korvgrillning och närkontakt med parkens alla djur, så som vildsvin, bävrar, björnar, gråsälar, älgar och myskoxar.

Katarina sprang Göteborgsvarvet för några helger sedan. När hon och hennes löparvänner lämnade Skåne regnade och stormade det. Det bådade illa… Men väl framme i Göteborg slutade det hälla ner och efter en stund tittade solen försiktigt fram. Katarina sprang i Tuxers underställströja och vindjacka, det blev dock lite varmt efter ett tag, det var inte lätt att förutspå hur vädret skulle bli! Katarina var mycket imponerad av att springa detta lopp – publikstödet var helt enormt! Det var som om hela Göteborg var ute och hejade på löparna. En sådan härlig stämning! Katarina tog sig i mål på 1 timme och 56 min, en tid hon är mycket nöjd med. Gnistan är tänd och nu har hon siktet på fler Göteborgsvarv. Kanske väntar även ett Maraton längre fram…

Ha det så bra!
Oscar, Katarina, Julia och Max

Ämnen

  • Kläder

Kontakter