Årets e-handlare 2014 är utsedda

För elfte året i rad har PriceRunner med hjälp av konsumentrecensioner utsett årets bästa e-handlare. E-handlarnas betyg baseras på recensioner från konsumenter som handlat hos återförsäljarna. I år ligger 15 423 recensioner till grund för utmärkelsen.

När en konsument avslutat ett köp hos en e-handlare som är ansluten till PriceRunners konsumentbedömningsprogram får hon svara på ett antal frågor om köpupplevelsen. En vecka efter köpet följs undersökningen upp och konsumenten får då bland annat svara på om leveransen kom i tid och hur en eventuell kontakt med kundtjänst upplevts.

KategoriÅterförsäljareSnittbetyg utav 5
Barn och familjSe Bambas utbud4,7
Bläck och tonerSe NordicInks utbud4,7
DatorprodukterSe Inets utbud4,8
Film och musikSe Discshop utbud4,7
FotoSe Cyberphotos utbud4,6
Hem och TrädgårdSe Furniturebox utbud4,7
HobbySe Skapamers utbud4,7
KontaktlinserSe Lensons utbud4,6
KökstillbehörSe Bagaren och kockens utbud4,6
Skönhet och HälsaSe NordicFeels utbud4,8
Sport och FritidOutnorth4,6
Batterier och laddbartSe Batteriexpertens utbud4,7
VitvarorSe Trettis utbud4,6

Om undersökningen
Alla butiker med direktlänkar på PriceRunner.se och som använder PriceRunners konsumentbedömningsprogram har möjlighet att erhålla utmärkelsen. E-handlare måste ha haft programmet aktivt juni-november 2014 och fått minst 150 konsumentbetyg under samma period. Konsumenterna betygsätter 16 olika parametrar, 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng. Betyget är ett snitt av de 16 parametrarna.