Hemelektronik populärt på Black Friday

Redan vid midnatt natten till den 27 november strömmande besökarna in på Pricerunner för att få koll på e-handlarnas bästa erbjudanden. Sedan fortsatte besökarna att komma och när dagen var slut summerades trafiken till 71 procent fler besökare än under Black Friday 2014. Klicken ut till butik ökade med 86 procent jämfört med 2014.

PriceRunner hade inför Black Friday laddat upp med en kampanjsida där över 100 butiker visade upp sina erbjudanden.

-Kampanjsidan var välbesökt men de allra flesta kom till oss för att hitta bästa erbjudandet på en specifik produkt, säger Stefan Ny marknadschef på Pricerunner.

Hemelektronik, leksaker och kökstillbehör populärt
Black Friday är något av ett startskott för julhandeln och ska man tolka sökstatistiken blir det hårda klappar under granen. Förutom leksaker och kökstillbehör är det bara hemelektronik på topp 10-listan.

-Precis som vanligt inför jul var det många som sökte efter spelkonsoler. Playstation och Xbox är produkterna som drar mest besökare. Men den mest besökta kategorin var mobiltelefonkategorin, säger Stefan Ny.

Hur gick det för årets julklapp, robotdammsugaren?
Under Black Friday var dammsugarkategorin den elfte mest välbesökta och den populäraste robotdammsugaren är faktiskt den elfte populäraste produkten på hela Pricerunner.

Populäraste kategorierna på Black Friday

Mobiltelefoner