PriceRunner rekryterar Christian Dahlborg från Zenith Media

Pressmeddelande  •  2011-12-14 11:06 CET

– Blir ny säljchef

Christian Dahlborg tillträder som säljchef på PriceRunner den 16 januari. Han kommer närmast från mediebyrån Zenith Media där han haft ledande befattningar under de senaste 14 åren. Christian Dahlborg har bland annat varit VD för den svenska verksamheten och har under de senaste tre åren varit ansvarig för byråns största kunder, bland andra Electrolux-koncernen i norra Europa.

Christian Dahlborg kommer även att arbeta med andra produkter inom PriceRunners moderbolag ValueClick.

– Det är en fantastisk möjlighet att få arbeta med ett så starkt varumärke som PriceRunner och den starka produktportfölj som finns hos ValueClick. Jag har följt utvecklingen för prisjämförelser som blivit allt viktigare för konsumenternas beslutsprocess. Att dessutom få arbeta med ett så framgångsrikt säljteam ska bli väldigt roligt, säger Christian Dahlborg.

ValueClick går igenom en väldigt expansiv fas, exempelvis lanserades nyligen mobilannonserings-nätverket Greystripe.

– Christian bidrar med lång erfarenhet från både onlinemarknadsföring och mediebyråer. Det passar oss väldigt bra eftersom vi  nu etablerar vårt mobilannonseringsnätverk Greystripe i Sverige. Vi lanserar även ytterligare produkter för retargeting av PriceRunners besökare, vilket innebär att annonsörer kan nå dem på andra webbplatser än PriceRunner i vårt annonsnätverk, säger Peter Carlsson, vd för ValueClick.

I början av december nyanställdes även Daniel Ferin till säljteamet. Daniel, som senast drivit ett eget bolag inom CRM system och affiliatemarknadsföring men även med erfarenhet från Eniro, MTG, och Aftonbladet, ska primärt arbeta med försäljning av mobilannonseringsnätverket Greystripe.

PriceRunner är en tjänst för pris- och produktjämförelser och har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark och Österrike. Ungefär sex miljoner unika användare utnyttjar PriceRunners tjänst varje månad. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades år 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök www.pricerunner.se eller PriceRunners nyhetsrum.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom