Pricerunners marknadschef belönad för konsumentengagemang

SDh:s vd Bo Lindell överlämnar Post Ordern 2009 till Pricerunners marknadschef Victor Dahlborg.

Pricerunners marknadschef Victor Dahlborg har tilldelats utmärkelsen Årets Post Order av Svensk Distanshandel. Tidigare har bland andra Laila Freivalds och Olle Blomqvist (Ellos) fått utmärkelsen.

Victor Dahlborg belönas för sitt engagemang för att göra e-handeln tryggare för svenska konsumenter. Bakgrunden är att han år 2007 tog initiativ till symbolen "Trygg e-handel" och hans starka bidrag till trygghetsmärkningens utveckling. Utmärkelsen Årets Post Order delas sedan 20 år tillbaka ut av Svensk Distanshandel. Motiveringen till Victors utnämning lyder;

"Genom sitt stora intresse för konsumenträttigheter och Internet-handel har Victor Dahlborg med sitt initiativ till Trygg e-handel skapat en plattform där kunden kan känna sig trygg och där företagen, tack vare kundens förtroende, har möjlighet att öka sin försäljning."

Trygg e-handel
Trygg e-handel drivs av den icke vinstdrivande föreningen Svensk Distanshandel och har idag 153 anslutna e-handlare. De anslutna handlarna uppfyller tio krav som ställs på dem, bland annat att de har säkra betalningslösningar och att de informerar om ångerrätten.

­- Det känns otroligt hedrande att få denna utmärkelse. Min ambition med Trygg e-handel har varit att skapa samma trovärdighet kring stämpeln som Svanenmärkningen och Nyckelhålet. Nu känns det som att vi har tagit de första viktiga stegen för att nå detta mål, säger Victor Dahlborg.

För mer information kontakta; Victor Dahlborg, mobil +46 709253595

Om PriceRunner
PriceRunner har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark och Österrike. På Pricerunner kan du jämföra exempelvis grillar, kameror och privatekonomitjänster. Ungefär sex miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades i augusti 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök www.pricerunner.se.

Den här releasen kan innehålla uttalanden och spekulationer om framtida utveckling som kan komma skilja sig från verkligheten. För detaljerad beskrivning se Forward looking statement disclaimer på http://nyhetsrum.pricerunner.se/kontakt/forward-looking-disclaimer-statement/.

• Detaljhandel

• konsumentfrågor