Årets nätbutik 2012 - dags att rösta

Prisjakts medlemmar utser för tredje året i rad ”Årets Nätbutik”. Idag startar finalomröstningen.

E-handeln är inne i en expansiv period där flera av de största aktörerna satsar stort både i Sverige och internationellt. Samtidigt blir konsumenterna mer och mer aktiva och kräsna näthandlare.

”Den mobila e-handeln har inte ännu tagit samma fart, men vid denna tid nästa år tror vi att den står för en mycket högre andel av omsättningen än den gör idag, därmed får det en större betydelse även för vinnaren av Årets nätbutik, säger Magnus Bengtsson på Prisjakt.

Konsumenterna förväntar sig blixtsnabba leveranser, helst dagen efter, smidig returhantering, kunnig personal och tillmötesgående kundservice. Allt fler av Sveriges e-handlare har blivit riktigt duktiga, och några av de bästa finns med i årets finalomröstning.

Prisjakts medlemmar har nominerat tio e-handlare att delta i omröstningen av "Årets nätbutik 2012". Dessa är: Alina Systems, Bythjul.com, CDON, Cyberphoto, Dustin Home, Fyndbörsen, Inet, Komplett, Sportamore och Webhallen.

På Prisjakt har vi utifrån våra medlemmars konsumentomdömen även nominerat ett antal butiker till utmärkelserna:

• Årets nykomling på Prisjakt 2012

• Specialpris 2012- Årets  däckbutik

• Årets sport- och fritidsbutik 2012

• Årets spel-, bok- och filmbutik 2012

• Bäst kundservice 2012

Länk: Röstningssida Årets nätbutik 2012

Röstningen är öppen t om 30 november. Vinnarna i samtliga kategorier presenteras måndagen den 3 december. Se röstningssidan för de nominerade inom respektive kategori.

För mer info:

Kontakta Magnus Bengtsson, marknadsansvarig på Prisjakt

• prisjämförelser
  • årets nätbutik 2012
  • utmärkelse

Prisjakt är en av Sveriges största oberoende informations- och jämförelsetjänster. Företaget grundades 2002 i Ängelholm och jämför över en miljon produkter. Prisjakt driver förutom Prisjakt.nu i Sverige även norska Prisjakt.no, PriceSpy UK, PriceSpy NZ samt en av Sveriges största mötesplatser för hembio och hifi-intresserade, Minhembio.com. Sedan 2006 är Schibsted Tillväxtmedier AB majoritetsägare i Prisjakt Sverige AB.