Dags för sommardäck - hitta rätt med Prisjakt

Som bilägare kan det vara svårt att jämföra priser när det är dags att skaffa nya däck. Många åker in till en gummiverkstad i närheten, väljer det handlaren föreslår – är sedan glada att få en tid för byte, biter ihop och betalar.

Prisjakt är sedan länge hundratusentals svenskars självklara jämförelsesajt för mobiler, tv-apparater, grillar och datorer. Nu lanserar vi kategorin sommardäck, med över 17 500 produkter, från de billigaste kinasulorna för 250 kr till det värsta, ett 22-tumsdäck med en bredd på 335 mm för knappt 8 000 kr.

– Vi jämför sedan tidigare exempelvis GPS-navigatorer och bilstereo, nu utökar vi alltså med ytterligare en kategori för bilister. Vi hoppas göra däckmarknaden mer transparent, ge Sveriges bilägare bättre överblick av däckutbudet och förhoppningsvis lägre priser, säger Magnus Bengtsson på Prisjakt.

Hur hittar jag däck till min bil på Prisjakt?
Kolla vilken däckdimension du har på bilen just nu – det står på däcken, men också i bilens registreringsbevis. Gå in på
sommardäck hos Prisjakt och klicka i den dimension som passar din bil i sökfiltret.

Hur får jag däcken monterade på min bil?
De flesta onlinedäckhandlare har knutit till sig lokala verkstäder som erbjuder montering. En del kan skicka däcken direkt till verkstaden så att de ligger och väntar på dig när det är dags för byte. Någon butik har till och med bokning av monteringstid via sajten.

För mer info: Läs om däck på Prisjakt eller kontakta Magnus Bengtsson,
magnus@prisjakt.nu tel. 0707-785564