Inet "Årets nätbutik 2011" på Prisjakt

Årets nätbutik 2011 – vinnarna är utsedda!

Den svenska e-handeln ångar på och är en av de mest utvecklade i världen, med många mycket välskötta och seriösa aktörer.

Prisjakt vill uppmärksamma detta och har nu för andra året i rad arrangerat en omröstning för att utse årets ”Årets Nätbutik”, samt vinnare i ytterligare ett antal kategorier.

Nomineringen av de butiker som ingick i slutomröstningen för huvudpriset har skötts av våra medlemmar. Detta innebär att inget begränsande urval skett innan röstningen, förutom att butikerna förstås måste vara en av de 3 200 listade på Prisjakt.

De butiker som figurerar i denna omröstning hör till de mest seriösa, hårdsatsande och nytänkande i Sverige just nu, vare sig det handlar om Årets nätbutik, Bästa kundservice, Årets nykomling eller vår specialkategori 2011: Årets sport- och fritidsbutik.

Årets Sport- och fritidsbutik 2011: Sportamore

Specialkategorin, som är tänkt att variera med trenderna i branschen, är i 2011 ”Årets Sport- och Fritidsbutik”. Vinnaren är Sportamore som förra året plockade hem titeln ”Årets Nykomling.”

2010 års nykomling Sportamore har en föredömligt användarvänlig butik, fri frakt och fria returer samt en kundservice som Prisjakts medlemmar berömmer. Visst blev det pris även i år!

Årets kundservice 2011: Cyberphoto

Det är trångt i toppen bland butikerna med Sveriges bästa kundservice. I år var det 18 butiker som hade fler än 150 omdömen och dessutom mer än 9,5 av 10 som genomsnittsomdöme under senaste året. Vinnaren, Cyberphoto vet hur kundservice ska skötas – de knep denna titel även 2010.

För andra året visar Cyberphoto att man vet hur en slipsten ska dras, de har återigen röstats fram till vinnare av utmärkelsen ”Årets kundservice” av Prisjakts medlemmar. Det är endast möjligt genom att ge kundtjänst befogenhet att verkligen lösa uppkomna problem. Att dessutom lägga godis i paketen gör bara kunderna gladare...

Årets nykomling 2011: Gamers United

Årets nykomling är den kategori som är roligast. Här är det inte de stora drakarna som figurerar, utan de små, myskapande butikerna som slagit upp portarna under året och dessutom skaffat sig goda omdömen. Årets vinnare är ”Gamers United” som plockat hem segern med följande motivering:

Lundaföretaget Gamers United drivs av ett syskonpar i familjär och personlig anda. De levererar till kunder som hatar att vänta – gamers. Läser man nykomlingarnas omdömen på Prisjakt sköts det med bravur.

Årets nätbutik 2011: Inet

Omröstningens huvudpris, Årets Nätbutik går välförtjänt till en butik som både varit en av de åtta butiker som fått flest nomineringar och sedan dessutom fått flest röster i den avslutande omröstningen. Förra årets vinnare, Inet kniper titeln återigen!

Många av Inets kunder är bland de mest kunniga och kräsna man kan tänka sig. Inet står för snabba leveranser, god service och rimliga priser enligt de omdömen Prisjakts medlemmar gett dem. Det gör dem till välförtjänta vinnare av utmärkelsen “Årets nätbutik“ för andra året i rad.

Vi vill också passa på att ge en eloge till Addnature, nominerade både till Årets nätbutik och Årets sport- och fritidsbutik. De stod för det roligaste inslaget i omröstningen, ett videoklipp där de ber sina kunder lägga en röst.

Bakgrund:
Nomineringen i huvudkategorin ”Årets nätbutik” gjordes av Prisjakts medlemmar. I övriga fall har Prisjakt utgått ifrån viktat genomsnittsomdöme för att nominera butiker till kategorier. Det har inte funnits något krav på att butikerna ska vara kunder hos Prisjakt, bara de har produkter som finns bland de kategorier som är representerade på sajten. Prisjakt har som mål att lista alla butiker som säljer produkter inom de kategorier som sorteras. Röstningen pågick mellan den 15 och den 30 november och var öppen för Prisjakts medlemmar.

Årets hembio och Årets hifi-anläggning på Minhembio.com

Parallellt med omröstningen till ”Årets Nätbutik” har Prisjakts och Minhembios medlemmar utsett Årets hembio och Årets hifi-anläggning, genom att rösta på de bildgallerier som fått högst betyg under året. Det är fascinerande att se vilka otroliga anläggningar som finns ute i landet!
Årets hembio: Psycho_nr1
Årets hifi-anläggning: MatsE

För mer info:
Magnus Bengtsson, PR- och marknadsansvarig
magnus@prisjakt.nu

• årets nätbutik 2011
  • prisjägaren
  • utmärkelse
  • årets nätbutik

Prisjakt är en av Sveriges största oberoende informations- och jämförelsetjänster med över 450 000 produktomdömen. Företaget grundades 2002 i Ängelholm och jämför över en miljon produkter. Prisjakt driver förutom Prisjakt.nu i Sverige även norska Prisjakt.no, PriceSpy.co.nz i Nya Zeeland samt en av Sveriges största mötesplatser för hembio- och hifi-intresserade, minhembio.com.