Prisjakt bland de första i Sverige med Windows 8-app

Pressmeddelande  •  2012-06-14 12:07 CEST

Förutom sommarens olympiska spel i London är Microsofts nästa operativsystem, Windows 8, en av de OS-händelser många väntar på just nu.

Den största skillnaden jämfört med Windows 7 är Metro-gränssnittet och anpassningen för pekskärm, men en annan nyhet är att det går att köra "appar" även på din vanliga dator. Dessutom knyts det ihop tydligt med Xbox och Windows Phone.

Prisjakts Windows 8-app en av de första i Sverige
På Prisjakt är vi stolta och glada att som en av få svenska sajter kunna presentera en Windows 8-anpassad app för såväl datorer som surfplattor redan nu.

Med appen kan du lätt och smidigt komma åt Prisjakts hela produkt- och prisdatabas, omdömen samt prishistorik. Dessutom finns ett stort antal fördefinierade filter för snabba sökningar.

- I Windows 8-appen fick vi möjlighet att integrera användarupplevelsen tätt med operativsystemet, något som vår webbsida inte kan erbjuda, berättar Marcus Liedholm på Prisjakt.

- Exempelvis kan man få sökresultat från Prisjakt direkt i Metros sökfunktion, och med några få klick gå till butiken och beställa, jämföra med andra produkter eller "pinna" direkt till Metros skrivbord, avslutar Marcus.

Demovideo av Prisjakts Windows 8-app

Skärmklipp

Huvudsida - här hittar du topplistan och våra olika kategorier

Produktsida - här finns priser, egenskaper, prishistorik och omdömen

Butiker på karta - de närmaste butikerna som säljer den produkt du sökt

Mer om Windows 8 och Prisjakt-appen:

• Ladda ned och testa en betaversion från Microsoft här.
  • Prisjakt-appens utvecklingsblogg.
  • Mer info om apputveckling för Windows 8 finns här.

Om Prisjakt
Prisjakt är en av Sveriges största
oberoende informations- och jämförelsetjänster. Företaget grundades 2002 i Ängelholm och jämför över en miljon produkter. Prisjakt driver förutom Prisjakt.nu i Sverige även norska Prisjakt.no, PriceSpy.co.nz i Nya Zeeland samt en av Sveriges största mötesplatser för hembio- och hifi-intresserade, minhembio.com. Sedan 2006 är Schibsted Tillväxtmedier AB majoritetsägare i Prisjakt Sverige AB.