Prisjakt får ny design

Vi är inne på vårt tionde år och har precis släppt ”version 7” med ny, luftigare design - resultatet av nära ett års arbete för designers och utvecklare.

- Vi är mycket nöjda med hur det har tagits emot i våra testgrupper, säger Marcus Lindberg som tillsammans med Marcus Liedholm har varit ansvariga för omdesignen.

- Vi har haft som mål både att ge Prisjakt en modern, renare design med ett mer enhetligt formspråk och göra det enklare för nya besökare att navigera på sajten. Samtidigt ska gamla användare lätt ska hitta sina favoritfunktioner, säger Marcus Liedholm, som tillsammans med Marcus Lindberg arbetat mest med omstöpningen.

I samband med omdesignen har de även förberett så kallad "responsiv design", att sajten ska anpassa sig efter användarens skärmstorlek. Detta kommer att implementeras framöver.

- Det finns en del kvar att göra, men vi är på god väg, säger Lindberg, och vi har sett till att göra Prisjakt lättare att använda med touch-skärmar och surfplattor, ett område där den gamla versionen inte fungerade särskilt bra.

Nytt på Prisjakt; – ett axplock

• Standardiserad design, centrerad på skärmen
  • Omdesignad filterfunktion med realtidsuppdatering
  • Omdesignad meny och sidhuvud