Prisjakt – Vinnare av Årets Nätbutik 2015

Som en av Sveriges största jämförelsesajter är Prisjakt en viktig del av den svenska e-handeln. Konsumenter kan idag jämföra produkter, priser och omdömen för svenska e-handlare på Prisjakts webbplatser och mobilappar. Varje år bjuds våra medlemmar och besökare in att rösta fram de främsta som ”Årets Nätbutik”.

Vinnare av huvudpriset Årets Nätbutik 2015: Apotea

”Apotea har genom låga priser, snabba leveranser och ständig utveckling av tjänsten vunnit sina kunders hjärtan vilket ledde till seger även i år. Med över 7 000 kundomdömen och ett snitt på 9,66 av 10 stjärnor visar Apotea att nöjda kunder är det som räknas i längden.”

Vinnare av:

• Ljud och bild 2015: Elgiganten
  • Datorer och mobilt 2015: Webhallen
  • Hem, trädgård och vitvaror 2015: Hylte Jakt & Lantman
  • Sport och outdoor 2015: Sportamore
  • Årets nykomling 2015: SethandSally
  • Leksaker, barn och baby 2015: Lekmer
  • Film, spel och bok 2015: CDON
  • Bil och garage 2015: Däck365
  • Skönhet, hälsa och livsstil 2015: Apotea
  • Bästa kundservice 2015: Vitaminvaruhuset

Så här har omröstningen gått till:

Omröstning: Mellan 6 november och 1 december har Prisjakts besökare kunnat rösta på sina favoritbutiker för årets utmärkelse inom varje utvald kategori. Kategoriindelning har gjorts baserats på sortiment.

Butiker med ett omdömessnitt på över 9,7/10 och minst 10 omdömen det senaste året, har även tävlat i omröstningen om ”Bästa kundservice”

Nya butiker som har tillkommit efter 15 oktober 2014, och hade omdömessnitt på minst 7/10 samt minst 10 omdömen, har deltagit i omröstningen om ”Årets nykomling”.

En check på 100 000 kronor gavs till Musikhjälpen som tack från Prisjakt till alla som röstade.