Processus en ny aktör på konsultmarknaden för processindustrin!

Processus börjar resan!

Processus AB är ett nytt bolag som inriktar sig främst mot Svensk Processindustri. Bolaget har klara riktlinjer att erbjuda både konsulttjänster och även leverera projekt till sina kunder. Vi har lång erfarenhet inom branschen med att driva helhetsprojekt, leverera konsulttjänster och även företräda våra kunder i projekten.

Sverige har, som många kanske vet, en lång tradition av tekniska konsulter inom Svensk Processindustri. En del är lokala mindre konsultföretag medan andra tävlar om att bli större och större. Vi tror det finns ett stort behov av en ny aktör inom branschen då det blir färre och färre alternativ för våra kunder. Processus vill arbeta tillsammans med våra kunder och driva projekten så effektivt som möjligt genom att lägga stor vikt på vårt personliga engagemang med kunden i fokus.

Processus profession är projektledning, processdesign, konstruktion, automation, industriell IT samt kvalitetssäkring. Vår långa erfarenhet är inom Läkemedels-, Livsmedels-, Olja & Gas- samt Energibranschen och det är där vi kommer att erbjuda dessa tjänster.

Under 2015 startar vi upp kontor både i Stockholm och i Göteborg. Vi kommer lokalisera oss centralt på båda orterna då detta medför stora fördelar pendlingsmässigt för våra anställda. Andra fördelar med att sitta centralt är tillgänglighet för våra kunder, leverantörer samt att vi bidrar till miljön då det är enkelt att ta sig till och från våra kontor med kommunala transportmedel.

Processus AB har ambitionen att vara en arbetsgivare med personalen i fokus. Vi söker nu engagerade och kompetenta medarbetare som vill vara med från början. Hjälp oss på resan att bli en av Sveriges bästa och mest omtyckta konsultbolag!