Processus projekterar för ett hållbart samhälle världen över

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2019 06:00 CEST

Processus i Afrika

Tänk dig scenen: du är på semester i Tanzania, eftermiddagssolen mot huden och en flaska kallt vatten –eller kanske en öl – i handen. Inget kan störa dig nu, om du inte råkar tänka ett steg längre.

Att drycken kanske tillverkats i Europa, tappats på en 33-centiliters plastflaska, förseglats med plastskruvkork, plasthölje kring korken, plastats ihop med andra flaskor, transporterats på väg, vidare med fartyg i fem veckor till hamnen i Dar es Salaam. Därifrån återigen transport via väg och slutligen till restaurangen där du sitter.

Är det så vi får ett hållbart samhälle?

Frågan får oss att ställa nästa: Hur skulle vi göra om vi fick bygga samhället på nytt?

Med klimatsmarta tekniska innovationer tar vi på Processus nu ett steg vidare till en annan kontinent, Afrika. Vi har tagit fram en helautomatiserad modul som med senaste teknik renar vatten, tillverkar soda och brygger flera olika sorters öl – och allt detta tappas direkt där slutkunden finns. Med denna lösning besparar vi vår miljö mängder av glas- och plastflaskor, transporter osv.

Det kan jag lova ger oss energi att fortsätta arbeta för ett hållbart samhälle.

Se till att göra skillnad, det gör Processus!

Vi är ett teknikföretag där fokus på hållbarhetsfrågor och ett personligt engagemang får ta plats.
Vi erbjuder tekniknära ingenjörstjänster och funktionsleveranser till processindustrin.

Kommentarer (0)

Kommentera