20 sekunder och mer färg!

20 sekunder och mer färg!

Virus och bakterier härjar rejält i början av året och orsakar ofta en ökning av sjukskrivningar och VAB, främst i februari - VABruari. Därför tipsar vi om hur du kan undvika att smittas och/eller föra smittor vidare.

Tänk: 20 sekunder

Låter det konstigt? Inte när du får veta att det är så länge du ska gnugga dina händer med tvål och vatten. 20 sekunders handtvätt krävs för att bli så ren som möjligt och dessutom ska du tvätta händerna så ofta som möjligt. Mer om hur dina händer hålls rena >>

Komplettera

Tvål och vatten är alltid grunden men komplettera gärna med handdesinfektion. Har du inte tillgång till tvål och vatten kan handdesinfektion vara ett alternativ, men tänk på att handdesinfektion inte tar bort smutsen där bakterier och virus sitter. Använd gärna handdesinfektion som dödar virus: Deb InstantFOAM Complete® Mer om effekterna av handdesinfektion >>

Bunkra

Bunkra upp med engångshandskar, i tid. När du behöver städa rent och sanera hygienutrymmen efter utbrott av exempelvis magsjuka som vinterkräksjuka, är engångshandskar ett bra skydd för dig och det du hanterar. Byt engångshandskarna ofta och mellan olika städobjekt. Mer om hur du sanerar efter exempelvis vinterkräksjuka >>

Använd färg

A och o i städning är att använda olika städmaterial på olika ytor och utrymmen för att bryta smittovägar. För att hålla reda på detta städmaterial - använd olika färger på det. Exempel: ska du torka av bordsytor - använd blå microduk. Ska du städa av en toalett - använd röd microduk. Fler tips på hur du kan städa rent och sanera >>

Taggar

Procurator förser kunder i Norden med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.