Handtvättskolor för barn - gratis material för lekfull inlärning!

Handtvättskolor för barn - gratis material för lekfull inlärning!

Hur får man barn i förskola och skola att lära sig tvätta händerna rätt? Genom lekfullt lärande! Vi tipsar om utbildningsmaterial och app från Tork för att lära barn tvätta händerna rena från virus och bakterier.

Det ska vara lätt och lekfullt att lära sig tvätta händerna i tidig ålder. Allt för att minimera risken för smittspridning från virus och bakterier.

Det har Tork tagit fasta på med sitt kostnadsfria utbildningsmaterial för barn i förskola och skola. Materialet handlar om att dels förstå varför vi ska tvätta händerna, dels hur det ska göras.

För förskolenivå har Tork satt samman Ellas handtvättskola med allt från sagor och spel, klistermärken och diplom för rätt utförd handtvätt till en app.

För de lite äldre barnen (6-10 år) finns Max handtvättskola med elevhäfte, övningar, experiment, diplom, affischer och lärarmanual.

Ladda ned eller beställ materialet gratis

Ellas handtvättskola - för förskolebarn upp till 6 år.

Max handtvättskola - för ålder 6-10 år.

Vi önskar er en lärorik och lekfull tid med materialet!

Taggar

Procurator förser kunder i Norden med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.