Klas Friberg, vice vd, Professionals Nord

​Professionals Nord expanderar - rekryterar vice VD

Framgångssagan Professionals Nord fortsätter att stärka Norrland. Sedan starten 2015 har Professionals Nord vuxit varje kvartal med ett genomsnitt på 30 procent och det finns inga tankar på att slå av på tempot. Bolaget har nu rekryterat Klas Friberg som vice VD

- Det stora engagemanget för Norrland är en starkt bidragande faktor till att jag valt att anta utmaningen att få vara med och utveckla verksamheten ytterligare. Jag har själv kommit i kontakt med Professionals Nord vid ett flertal tillfällen de senaste åren och har därför en god inblick i den leveranskvalitet som råder och den tillväxtpotential som väntar. Två saker som ligger mig varmt om hjärtat, säger Klas Friberg, blivande vice vd.

Nästa steg, etablering i Luleå.

- Vi söker för fullt medarbetare till vår nya satsning i Luleå som vi påbörjar nu och räknar med att ha folk på plats direkt efter årsskiftet. Målbilden är att vara åtta personer internt i Luleå innan 2018 är slut. Vi söker även medarbetare till Umeå och Sundsvall.

Professionals Nord har en förväntad utvecklingsplan där bolaget om sju år ska omsätta en kvarts miljard med bibehållen lönsamhet.

Att personaluthyrning – och rekryteringsbolaget Professionals Nord har gått starkt framåt är ingen hemlighet. Mattias Matsson som grundade bolaget i januari 2015 värnar högt om sin personal och sina samarbetspartners.

- Vi har lyckats med en av de största utmaningarna i vår bransch, att verkligen sticka ut och vara unika i det vi levererar! Vi skräddarsyr lösningar och anpassar oss efter våra samarbetspartners önskemål, men vår största framgångsfaktor är framförallt skapandet av en arbetsplats där våra medarbetare vill stanna och långsiktigt vara med och utveckla, berättar Mattias.

Bolagets uttalade målbild är att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland och strävar efter att finnas lokalt på alla stora orter i Norrland, något som uppskattas hos bolagets samarbetspartners.

- I samband med att bolagets samarbetspartners blir allt fler ställer det också krav på att vi ökar vår kapacitet. Vi vill därför säkerställa att även vår kvalité ökar i takt med att vi växer och därmed stärka upp vår interna styrka, säger Mattias. Ska vi lyckas med det krävs ett flertal nya medarbetare, är du intresserad av att veta mer om våra interna jobb vill jag att du kontaktar mig på 072 050 22 92, avslutar Mattias.