Nio Rum till förmån för Project Playground

Den 26 november höll konferensvåningen Nio Rum en middag med auktion till förmån för Project Playgrounds arbete. Middagen hölls i initiativtagarens lokaler på Hamngatan i Stockholm och Project Playgrounds grundare Prinsessan Sofia med Prins Carl Philip var hedersgäster. Även Project Playgrounds andra grundare, Frida Vesterberg, var inbjuden.

Gästerna underhölls av Peder Lamm som även höll i kvällens huvudhändelse, auktionen. Auktionen med tolv objekt bjöd på allt från snygga kläder och accessoarer, unika upplevelser, spännande resor och vacker konst som donerats av både företag och privatpersoner. Gäster kunde även köpa Project Playgrounds gröna armband A Piece för att visa sitt stöd.

Project Playgrounds generalsekreterare Daniel Madhani deltog under middagen och berättade inte bara om vår verksamhet i Sydafrika utan även om Project Playgrounds nästa projekt som kommer att ske i Sverige, riktat mot nyanlända barn och ungdomar och integrering.

Kvällen inbringade strax över en miljon kronor, ett stöd som bidrar enormt till vårt fortsatta arbete för barn och unga i Sydafrikas kåkstäder och framöver även i Sverige.

Stort tack Nio Rum, alla gäster och andra som bidrog för ett fantastiskt initiativ!

Vår generalsekreterare Daniel Madhani berättade om vår verksamhet i Sydafrika och framtida verksamhetsplaner i Sverige.