Daniel Madhani lämnar posten som generalsekreterare för Project Playground

Efter nära tre år väljer Daniel Madhani att lämna posten som generalsekreterare för Project Playground och gå vidare mot nya utmaningar.

Daniel tillträdde 2015 med uppdraget att etablera ytterligare struktur inom organisationsutvecklingen, öka insamlingen och representera organisationen utåt.

”Daniel har bidragit till en ytterligare professionalisering av Project Playgrounds arbete och det har varit mycket givande att arbeta tillsammans under dessa år. Etablerade stödstrukturer finns nu på plats för att påvisa organisationens effektivitet och med goda relationer och en stadig insamling har vi en stabil grund för ytterligare expansion. Vi önskar Daniel varmt lycka till.” säger Sofia Breitholtz, ordförande för Project Playground.

Daniel meddelar sin avgång i samband med ordinarie stämma idag den 23 maj och avgår officiellt den 31 augusti. Över sommaren agerar Susanna Johansen kontaktperson och tar sedan vid som tillförordnad generalsekreterare tills en ordinarie är på plats.

”Det har varit en mycket spännande tid och jag ser fram emot att följa Project Playgrounds framtida utveckling på håll. Vi har idag bra strukturer på plats och dedikerade partners som stödjer Project Playgrounds verksamheter och därmed finns förutsättningar för en stadig utveckling vilket är positivt.” säger Daniel Madhani i en kommentar.

• Ekonomi, finans

Project Playground är en svensk ideell organisation grundad 2010 som verkar för att förbättra barn och ungas möjligheter i livet genom organiserad aktivitet, sport och social verksamhet. Vår vision är en trygg värld där alla barn och unga växer upp med framtidstro och möjlighet att påverka sitt eget liv.

www.project-playground.org

Sofia Breitholtz