Ny visuell identitet och ny logotyp för Projectplace

Projectplace, en ledande leverantör av projektsamarbetsverktyg, genomgår idag en make-over och lanserar en ny visuell identitet och en ny logotyp.

Den nya visuella identiteten är en manifestation av företagets mission att stärka människors samarbeten, i företag och organisationer såväl som arbetsteam och projekt. Uttrycket inkluderar en ny logotyp, som baseras på ett molnformat grafiskt element som understryker Projectplaces ledande position inom molnlösningar. Uttrycket ska förmedla användarvänlighet och enkelhet, men också kraft och teknologiskt driv. Det kommer att bli implementerat online och offline i företagets övergripande grafiska manér.

-  Projektplace var en av pionjärerna inom Software-as-a-Service när företaget grundades 1998. Vi är ett välkänt molnföretag med ett starkt varumärke, men har samtidigt såklart utvecklats väldigt mycket sedan starten. Vi behövde ett nytt uttryck som visualiserade denna resa, men som samtidigt förhöll sig troget till vår mission att hjälpa användarna att lyckas genom samarbeten, säger Johan Zetterstöm, vd på Projectplace.

Utvecklingen för Projectplace har på senare år accelererat. Företaget har nyligen lanserat ToDo, en gratisversion av sitt populära kanban-verktyg. Antalet användare närmare sig 1 000 000 och företaget fortsätter sin internationella expansion med nyligen genomförda investeringar i Tyskland, Danmark och Storbritannien.

Den nya visuella identiteten med tillhörande logotyp har utvecklats helt internt av en organisationsövergripande projektgrupp av designers, utvecklare och marknadsförare.

För mer information:
Maja Sever, kommunikationschef, Projectplace