Projectplace iPhone-applikation mest nedladdad i App Store

Projectplace lanserade i maj en iPhone-version av sitt projektverktyg. Applikationen är kostnadsfri och ger tillgång till dokument, kontakter och 500 MB i lagringsutrymme. Projectplace har de senaste dagarna klättrat på App Store Business och ligger nu på första plats på listan. Under de senaste dagarna har applikationen varit den mest nedladdade.

Projectplace applikation har klättrat på listan i kategorin Business. Totalt har App Store drygt 50 000 nedladdningsbara applikationer som iPhone-användare kan ta del av. För att synas på App Store gäller det att vara högt upp på listan, helst topp 5. Syns man App Store genererar det ytterliggare nedladdningar. Trots att antalet nedladdningar av applikationen ökat de senaste dagarna har Projectplace lyckats behålla en hög rating på applikationen.

- Det är väldigt roligt att se att Projectplace är så uppskattat av våra iPhone-användande kunder och det här sporrar oss att ytterliggare utveckla applikationen på Projectplace Labs tillsammans med våra användare, säger Peter Strömberg, ansvarig för Projectplace Labs

iPhone-applikationen är helt kostnadsfri för alla Projectplace kunder, även de som använder gratisversionen Free, och är den första applikation där användarna får tillgång till en halv GB i gratis lagringsutrymme. Man installerar applikationen från sin iPhone eller via iTunes, på Projectplace Labs finns en länk till nedladdningen på iTunes.

För mer information eller kontakt:
Anna Ålenius Mathson, PR Manager
tel: 0708-93 02 46, email:
anna.alenius.mathson@projectplace.com

Projectplace International AB har sedan 1998 utvecklat och levererat ett webbaserat projektverktyg som förenklar och effektiviserar arbete i projekt. Projectplace är marknadsledande i Europa med sju språkversioner och 450 000 registrerade användare. Företaget har drygt 90 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i, Amsterdam, Frankfurt, Köpenhamn och Oslo. För mer information se www.projectplace.se.

• projekt
  • iphone app