Projektengagemang är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 13:53 CET

Teknik- och arkitektkonsulten Projektengagemang har för andra året i rad listats som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Karriärföretagen har sedan 2002 utsett vilka företag som bedriver det bästa employer branding-arbetet i landet. Projektengagemang är ett av sex företag i sin kategori och den enda rikstäckande konsultkoncernen på listan.

Karriärföretagen drivs opartiskt med syftet är att framhäva de bästa arbetsgivarna för yrkesverksamma och studenter. De sammanställer årligen en topplista över de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. Totalt har över 5 000 företag, 600 statliga verk, myndigheter och kommuner varit med i processen.

Karriärföretagens kartläggning har gjorts genom en granskning av relevanta kriterier för att säkerställa att arbetsgivaren bedriver ett högkvalitativt employer branding-arbete. Dessutom har kraven på företagen höjts ytterligare gentemot tidigare år, allt för att säkerställa att listan enbart företräder attraktiva, spännande och trygga arbetsgivare.

– Vi är väldigt stolta över att för andra gången ta emot denna utmärkelse. Detta bevisar att fjolårets placering inte var en tillfällighet och att vårt hårda, långsiktiga arbete med företagskultur och varumärke börjar ge resultat, säger Peter Edstrand, marknadschef på Projektengagemang.

Projektengagemang är en konsultkoncern som levererar tjänster inom infrastruktur, byggnader, energi och industri. Koncernen har en bred geografisk närvaro i Sverige och kan kombinera det mindre företagets flexibilitet och närhet med koncernens samlade kompetens. Projektengagemang förstärker medarbetarnas engagemang och ansvar genom delägande i bolagen. Genom ett Projektlöfte kvalitetssäkras kraven på kompetens, resultat och förståelse för kundens vision.