Projektengagemang rekryterar ny sektionschef

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2018 08:30 CET

Fredrik Broman, foto Projektengagemang

Teknik- och arkitektkoncernen Projektengagemang fortsätter att växa och rekryterar nu Fredrik Broman till rollen som sektionschef för PEs järnvägssatsning. Närmast kommer han från tjänsten som gruppchef på Rejlers.

PE grundades 2006 och har idag drygt 1 100 medarbetare på ett 35-tal orter runtom i landet. Företaget erbjuder tjänster inom arkitektur, industri och energi, installation samt bygg och anläggning. Nu rekryteras Fredrik Broman till rollen som sektionschef för PEs järnvägssatsning inom affärsområdet Infrastruktur. Fredrik kommer senast från Rejlers där han var gruppchef för region öst. Dessförinnan har han mer än 15 års erfarenhet från Bombardier Transportation.

– Det känns väldigt roligt att vara på ett så expansivt och framåtlutat företag som PE. Vi kommer direkt att sätta igång med att utveckla vårt erbjudande inom järnväg och vårt redan mycket kompetenta team är väl rustat för att ta sig an större och mer komplicerade uppdrag. Jag ser fram emot att vara med och bygga Sveriges järnväg tillsammans med dem, säger Fredrik Broman, sektionschef på PE.

Inom PEs järnvägssektion arbetar ett tjugotal medarbetare runt om i landet. Bland annat finns kontor i Stockholm, Sollefteå, Hudiksvall, Göteborg och Malmö. Gruppens kompetenser finns inom områdets alla delar; bana, el, signal, tele, mark och kanalisation.

Projektengagemang, i dagligt tal PE, är en av landets ledande konsultkoncerner inom samhällsbyggnad och industri. Vi är idag över tusen medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor varje år. Vi erbjuder tjänster inom fyra olika segment – Arkitektur, Bygg & Anläggning, Industri & Energi samt Installation. Läs mer på www.pe.se.