Tack för i år!

Blogginlägg   •   Dec 21, 2015 13:00 CET

Kära samhällsbyggare,

Julen står för dörren och vi vill säga tack för ett fantastiskt år. Drygt 50 000 projektledningstimmar har vi ägnat åt att ge människor tak över huvudet, tryggare stadsmiljöer, bättre boendemiljöer, bättre arbetsmiljöer, bättre produktionsmiljöer, bättre parkeringsmöjligheter och till och med renare dricksvatten. Vi har skrattat, svettats, pushat, hejat och bråkat fram nya och förnyade fastigheter tillsammans med våra beställare och alla kompisar som behövs för att bygga hållbart i vårt avlånga land. Vi har anordnat frukostseminarier, vi har deltagit i branschforum och debatter, vi har etablerat en egen utbildningsakademi, vi har tillfört kommunikationskompetens till vår palett och vi har i princip fördubblat vårt underkonsultnätverk.

Och vår insats är bara en droppe i havet. Aldrig har vi väl upplevt ett sådant tryck, alla verkar behöva handfast projektledning och vår byggherrerådgivning har sällan varit så efterfrågad. I dessa tider gäller det för konsultbolagen att inte bli fartblinda. Att hålla fast vid grundläggande värderingar, att se till att både projektledare och kunder får möjlighet till kompetensutveckling, reflektion och balans mellan arbete och fritid. Och att samtidigt ta chansen att tänka nytt, att öppna dörrarna för människor med rätt inställning och med annan bakgrund och erfarenhet än den traditionella. Tur ändå att vi inte är några nykomlingar, vi har varit med i 45 år och vet att långsiktighet och gott ledarskap (och gott humör!) alltid lönar sig.

Se nu till att ha en välförtjänt julledighet med både bus och vila tillsammans med dem du tycker om, och om du någonstans mellan tomtegröt och champagne får en känsla av att det är hos oss du vill spendera framtiden så slår du mig bara en signal.

Allt gott!

Kajsa Hessel, VD Projektgaranti