Bergrummet nominerat till Årets Bygge 2017

Nyhet   •   Nov 11, 2016 11:14 CET

Genom Bergrumsgaraget har Stockholm fått 1 022 nya parkeringsplatser och mellan 500 och 600 bostäder fler än planerat utan att någon ny mark har tagits i anspråk. Projektet är stort och komplext och har inslag både av nybyggnad och ombyggnad. Projektgaranti har skött byggledning för rivning av befintliga installationer och betonginnertak samt varit ansvarig för projekteringsledningen för samtliga bygghandlingar för garaget på uppdrag av JM AB.

Nu har projektet nominerats till Årets Bygge 2017. Anders Helgeström, Kvalitet & Miljöchef på Projektgaranti, har lett projekteringen och är en av dem som varit med under hela projektets gång:

- Det är väldigt roligt med all uppmärksamhet projektet får! Jag vill verkligen lyfta fram samarbetet mellan alla olika aktörer som den enskilt största framgångsfaktorn.

Projektgarantis fokus på mjuka frågor ger resultat. Kajsa Hessel, vd på Projektgaranti:

- Våra projekt och även enskilda medarbetare uppmärksammas betydligt mer nu än tidigare. Det kan inte vara en slump att det sammanfaller med kompetenshöjande insatser inom ledarskap och våra interna samtal kring värderingsstyrning. Vi är otroligt glada för att kunna bidra till att projekten blir så framgångsrika!

Årets Bygge lyfter fram exempel på det bästa byggsektorn presterar i kvalitet, samarbete i projektet, ekonomi och form som färdigställs under året.
 20 projekt utgör nomineringarna till priset Årets Bygge 2017.
Tävlingen är ett samarbete mellan Svensk Byggtjänst och tidningen Byggindustrin.

Läs mer om projektet här.