​Brf Pigghajen utsedd till Årets Projekt

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2016 15:31 CET

HSB Bostads projekt brf Pigghajen har Sveriges mest nöjda bostadsköpare enligt Prognoscentrets branschmätning som släpptes idag. Ett projekt där Projektgaranti har skött produktionsledningen med Gigi Burman som produktionschef.

Med ett NKI på 89 av totalt 100 är brf Pigghajen ett av de fåtal projekt som uppnått högst poäng i undersökningens historia. Undersökningen genomförs varje år i samarbete med branschens aktörer. I år grundar sig resultatet på cirka 9 000 svar från personer som köpt en nyproducerad lägenhet under 2015.

Brf Pigghajen ligger i Tyresö och består av tre flerbostadshus med totalt 51 lägenheter. Husen är byggda enligt HSB Bostads koncept HSB Future vilket innebär att man bygger med låg energianvändning, god innemiljö och miljöbedömda material på ett produktionseffektivt sätt. Det innebär också att delar av arkitekturen återanvänds utan att återupprepas och att fasaderna och lägenheterna är unika men att trapphusen alltid ser likadana ut. Ett koncept som blivit väldigt lyckat.

Under byggnationen skötte Projektgaranti produktionsledningen för HSB vilket innebär att de skött logistiken mellan alla entreprenörer. De samordnade även den naturliga byggprocessen genom att hjälpa, stötta och driva projektet i rätt riktning.

- Det är jättekul att Pigghajen blivit utsedd till Årets Projekt. Det är en ära att vi tillsammans med entreprenörerna uppnått detta. Bra projekt handlar i slutändan om gott teamwork och det lyckades vi verkligen med i detta projekt. Det känns också väldigt bra att de som köpt lägenheterna trivs i sina nya boenden, säger Gigi Burman från Projektgaranti som arbetade som produktionschef under byggnationen av brf Pigghajen.

PROJEKTGARANTI är ett oberoende konsultbolag inom bygg- och fastighetsbranschen. Vi skapar kundvärde genom vår långa erfarenhet av att driva byggprojekt, från idé till förvaltning. Våra kunder finns idag inom både offentlig och privat verksamhet, vi är en stolt partner till många av Sveriges fastighetsbolag, byggbolag, bostadsbolag, kommuner och skolor. Läs mer på www.projektgaranti.se.