​Projektgaranti förstärker med affärsområde Hyresgästanpassningar

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 11:11 CEST

Projektgaranti har sedan 1970 organiserat och lett bygg- och exploateringsprojekt. Nu är det dags att ta ett större grepp om kommersiella lokaler och därför har Malin Wahlberg anställts som ansvarig för det nya affärsområdet Hyresgästanpassningar. Malin har gedigen erfarenhet som projektledare inom större hyresgästanpassningar både vad gäller handel och kontorslokaler. Hon har dessutom transaktionserfarenhet.

- Jag har sett så många både lyckade och mindre lyckade hyresgästanpassningar, det är mycket som ska till för att få ett slutresultat där både fastighetsägare och hyresgäster är riktigt nöjda. Det känns väldigt kul att kunna ta med mig hela min erfarenhet och få sätta prägel på ett nytt affärsområde i ett bolag som Projektgaranti.

Malin kommer att börja med att kartlägga marknaden i syfte att hitta de fastighetsägare som har behov av långsiktiga strategier för sina hyresgästanpassningar. I nästa steg handlar det om att bygga upp ett väl sammansvetsat team kring dessa projekt.

- Min vision är så klart att Projektgaranti ska bli absolut bäst på hyresgästanpassningar och dit når vi bara om vi lyckas skapa ett riktigt framgångsrikt team, både internt och tillsammans med våra kunder.

Ola Ågren är regionchef på Projektgaranti i Stockholm.

- Vi har länge känt av en efterfrågan vi haft svårt att möta på det här området, jätteroligt att Malin är på plats!

Är du intresserad av att vara med på resan eller har behov av projektledning inom hyresgästanpassningar? Kontakta i så fall Malin Wahlberg på malin.wahlberg@projektgaranti.se alternativt telefon 072 – 700 02 06.

PROJEKTGARANTI är ett oberoende konsultbolag inom bygg- och fastighetsbranschen. Vi skapar kundvärde genom vår långa erfarenhet av att driva byggprojekt, från idé till förvaltning. Våra kunder finns idag inom både offentlig och privat verksamhet, vi är en stolt partner till många av Sveriges fastighetsbolag, byggbolag, bostadsbolag, kommuner och skolor.

PROJEKTGARANTI har sin bas i Stockholm och Göteborg och består av Sveriges ca 40 grymmaste byggprojektledare.

Läs mer på www.projektgaranti.se