Nytt affärsområde med e-kurser!

Nytt affärsområde

Prolead lanserar ett helt nytt affärsområde med e-kurser för att möta den ökade efterfrågan på snabba, smidiga och moderna arbetssätt som inte kostar skjortan. Prolead | e-kurser är ett helt naturligt steg för oss berättar Jan Blomström, affärspsykolog, VD och grundare av Prolead Business Group AB som arbetar med att rikta ledarskap och arbetsliv mot uppdraget.

Idag har vi varken tid eller råd att skicka medarbetare på dyra utbildningar som kräver både resdagar och övernattningar. Med Prolead | e-kurser kan man gå kursen på sitt helt egna sätt:

• När man vill
  • Hur man vill
  • Vart man vill

Så länge man har tillgång till en dator, läsplatta eller smartphone, så kan man lika gärna jobba på bussen som vid skrivbordet. Det är en form för kompetensutveckling som helt passar in i ett modernt arbetsliv, med en kreativ mix av text, film, ljud, bild, reflektion, downloads och kunskapskontroll, så att deltagarna kan hitta sitt unika uttryck för inlärning.

Kundprofilerade utbildningar

Utöver att erbjuda e-kurserna B2C där deltagaren köper sin kurs i webb-butiken, så kan våra kunder helt skräddarsy sina utbildningar för sin verksamhet som B2B. Genom att anpassa grafisk profil, använda, kundunika budskap och downloads, så stärker vi våra kunders varumärke, berättar Jan vidare. Vi gör det enkelt för våra kunder att skapa sin egna internutbildning helt utifrån deras behov. Väljer de till egen administration och statistik, så har de även full överblick över sin kompetensutveckling säger Jan.

E-kurser är ett starkt komplement

Prolead erbjuder redan idag sina kunder ett brett utbud av kanaler som alla syftar till att rikta ledarskap och arbetsliv mot uppdraget. E-kurserna kommer att utgöra ett starkt komplement till det befintliga sortimentet som idag består av Föreläsningar, Kundanpassade konsulttjänster, Böcker och PodCast. Det ökar möjligheten för våra kunder att verkligen hitta det sätt som passar dom bäst för att arbeta med sin utveckling berättar Jan Blomström.

Äldreomsorgen är först ut

Prolead | e-kurser kommer att erbjuda en bredd av utbildningar inom ledarskap och arbetsliv, men först ut i lanseringen hamnar äldreomsorgen. Ett angeläget område inom vilket vi tidigare gett ut boken Älskade äldreomsorg. Redan vid lanseringen av Prolead | e-kurer erbjuder vi tre versioner av e-kurser:

Samarbete med Coursio

För valet av plattform för våra e-kurser, har vi valt att samarbete med Coursio. En ledande och stabil plattformsleverantör för moderna e-kurser som ger våra kunder en trygg utbildningsmiljö och bra kundsupport.

• affärspsykolog
  • vård
  • vårdyrke

Prolead Consulting

• Konsultverksamhet för ledning och ledarskap med affärspsykolog Jan Blomström www.prolead.se

Proleadpodden

• En podcast om ledning och ledarskap där affärspsykolog Jan Blomström möter drivna gäster han är extra nyfiken på. www.proleadpodden.se

Prolead Förlag

Vi drivs av kärleken till nya generationens ledarskap och till den effekt som uppnås i verksamheterna med riktigt bra ledning. Vi kallar konceptet Prolead | beyond leadership.

Verksamheterna samlas i Prolead Business Group AB (556521-0530) och bolaget ägs till 100% av familjen Blomström.

Jan Blomström

Presskontakt Grundare | Affärspsykolog | Författare Press 0706622805