En rolig kund: Micki Leksaker

PromoSoft har skrivit avtal om leverans av lagerstyrning till EN OVANLIGT LEKFULL FAMILJ.

HUR LÄNGE MICKI HAR TAGIT LEKEN PÅ STÖRSTA ALLVAR ÄR SVÅRT ATT SÄGA. HELT KLART ÄR ATT NÄR FARFAR GEORG RITADE SIN MICKI-FIGUR 1944 VAR SNABBT ALLA SYSKONEN MED PÅ IDÉN.

Tillverkningen skedde i en lokal i Gemla gamla industriområde och alla fick hjälpa till med det de kunde. Så startades Firma Micki Leksaker, med en liten trägubbe och en dröm om att få sprida lekglädjen vidare.

Idag drivs Micki av tredje generationens Aronssons. Lokalen inne i Gemla har bytts ut mot en modern fabrik, men mycket annat har de behållit som det var från början. Leklusten finns kvar! Och värderingarna: Kvalitet, säkerhet och ansvar är fortfarande ledord. Med det kommer också ett naturligt miljöengagemang. Leksaker tål att gå i arv från storebror till lillasyster och vidare till nästa generation. På det sättet minskar vi vår miljöpåverkan. Dessutom värmer vi till exempel upp lokalerna med eget träspån (spill från tillverkningen) och kör miljöbilar.

Det här tycker vi passar utmärkt ihop med PromoSofts fokus på trygghet genom hållbara lösningar och kunskap genom paketering. Vi ser fram emot ett ovanligt roligt samarbete under många år.

• Konsultverksamhet

Nils Robertsson