Företag med digital strategi växer 30% snabbare

Blogginlägg   •   Jul 09, 2013 11:57 CEST

Propeoples kunder når målet snabbare

Vi på Propeople är måna om att förstå kundens behov och mål. Då kundens framgång är vår värdemätare blir det mindre relevant hur snabbt och hur mycket det kostade att bygga sajten, detta eftersom kostnaden är en relativ siffra. En av våra kunder hade som mål att öka med 5000 nya betalande medlemmar inom ett år. När vi hade lanserat den nya hemsidan tog det 3 månader, dvs en fjärdedel av tiden! Gör detta vårt jobb mer värdefullt? Vad är en hemsida värd för dig om du når målet?

Högre konvertering på mobilen

Google spår att innan året är slut kommer över hälften av alla sökningar göras med mobilen. Det innebär att de som har en mobilanpassad hemsida kommer få ännu fler besökare och enligt Peter Jetzel på Google är det bara 10% av svenska företag som har det idag. Färsk statistik visar också att hälften av mobila användare handlar om de klickar på en annons.

90% av svenska företag växer långsammare

Då endast 10% av svenska företag har en mobilanpassad hemsida och bara några procent en ordentlig digital strategi, innebär det att dessa företag växer mycket snabbare än resterande 90% av företagen i Sverige. Vilken kategori tillhör du? Vilken vill du tillhöra?

Kommentarer (1)

Den mobila hemsidan och mobila strategin blir allt viktigare och just nu tar den de första 69 placeringarna. http://www.garyvaynerchuk.com/you-need-to-be-thinking-mobile-1st-2nd-and-69th/

- Sasha Vinčić - 2013-07-30 11:01 CEST