Nils Persson tillträder som Sales Director på digitalbyrån Propeople

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 08:45 CET

Nils har ett förflutet som chef för Spray och Spraydate. Han har en lång och gedigen erfarenhet från kundsidan och har bland annat utvecklat den digitala affären på Swedbank, Telge Energi och Telge-koncernen. Senast kommer han från den digitala byrån Wunderkraut där han var kundansvarig och ansvarade för marknadsföring och strategierbjudandet. Nils kommer att ansvara för att bygga upp Propeoples varumärke och stärka erbjudandet till befintliga och nya kunder för att säkra Propeoples tillväxt i Sverige.

- ”Vår expansion fortsätter och vi är mycket glada över att ha rekryterat Nils. Med sin erfarenhet tillför han just den strategiska kompetens för offentlig och digital affärsutveckling som vi på Propeople efterfrågar”, säger Sasha Vinčić, VD

“Propeople är ett mycket spännande företag som har gjort en fantastisk resa i Danmark och Nordamerika. De är en av de klarast lysande stjärnorna när det gäller att utveckla webbplatser på Open Source till medelstora och stora företag och organisationer. Nu ska vi fortsätta den resan i Sverige. I och med Intellectas förvärv av Propeople kan vi nu dessutom erbjuda en bredd och spetskompetens som blir svårslagen” - säger Nils.

Nils tillträder sin position omgående och är placerad på Propeoples Stockholmskontor.

Propeople är med 175 medarbetare i Danmark, Sverige, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien och USA, en av Danmarks snabbast växande digitala byråer. Bolaget har kärnkompetens inom Open Source och Microsoft.NET-utveckling och är ledande leverantör av digitala lösningar baserade på Drupalplattformen.

Propeople arbetar med stora internationella kunder som Samsung, Egmont, A.P. Møller Maersk, Pfizer och Stanford University, bland andra.

Propeople är sedan den 1 november del av den börsnoterade Intellecta-koncernen.

För mer information, kontakta:

Sasha Vinčić, VD
0708-840 660, sasha@wearepropeople.se

Nils Persson, Sales Director
0730-500 152, nils@wearepropeople.se

Propeople är med 175 medarbetare i Danmark, Sverige, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien och USA, en av Danmarks snabbast växande digitala byråer. Bolaget har kärnkompetens inom Open Source och Microsoft.NET-utveckling och är ledande leverantör av digitala lösningar baserade på Drupalplattformen.

Kommentarer (0)