Propeople sponsrar Sweden Social Web Camp

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 09:30 CEST

Den 15 – 18 augusti går årets Sweden Social Web Camp – SSWC – av stapeln på Tjärö i Blekinge skärgård. En av årets nya sponsorer är den digitala byrån Propeople, experter på Drupal.

Sweden Social Web Camp samlar varje sommar cirka 400 entusiaster och experter inom sociala medier och internet. Under fyra dagar diskuterar man bland annat digitala trender, tendenser och teknisk utveckling. På bergsknallar, i skogsgläntor och tält hålls de mest initierade samtalen i branschen.

För Propeople, som finns i San Jose, Kalifornien, Köpenhamn, Malmö, Stockholm, Wien, Sofia, Chisinau (Moldavien) och Dnipropetrovsk (Ukraina), är närvaron på SSWC viktig:

– Propeople Sverige är ett av den 13-åriga koncernes yngsta kontor. Sverige har alltid varit en stark internetmarknad, men idag ligger vi lite efter - även om vi har stora, lyckade företag som Spotify, Skype och Klarna. Men tittar vi på svenska företag i allmänhet idag är det bara 10 % som har en mobilanpassad hemsida, säger Sasha Vinčić, Propeople i Sverige, och fortsätter:

– Väldigt få företag idag har en digital strategi. Detta vill på Propeople ändra på. Från årets Sweden Social Web Camp kommer mobilen att vara den viktigaste digitala enheten. De som inte är med på tåget kommer se sina konkurrenter sticka iväg.

Om Propeople

Propeople är en fullservicebyrå inom digital kommunikation. Vi har koll på de senaste trenderna, den senaste tekniken och vi erbjuder avancerade webblösningar, rätt design och smarta affärsstrategier. Vår kunskap, erfarenheter och tydliga fokus gör att vi kan leverera lösningar av mycket hög kvalitet – varje gång. Detta oavsett om det är ett företags webbplats, en e-handelsplattform eller ett internationellt nätverk på webben.

Om SSWC

Sweden Social Web Camp är ett årligt möte om sociala medier och Internets framtid. Deltar gör en blandning av webbentreprenörer, startups, bloggare, utvecklare, social media managers och medierepresentanter. Mötet kallas ”unconference”, vilket innebär att agendan sätts på plats, av deltagarna. Ca 400 personer om året har deltagit i SSWC sedan starten 2009.

För mer information, kontakta:

Sasha Vinčić 0708 – 84 06 60

sasha@wearepropeople.se

Följande bilder bifogas högupplösta för publicering: (Licens CC Attribution):

1 Sasha Vinčić, Propeople Sverige Foto: Gitta Wilén

2 Sweden Social Webcamp 2012 Foto: Johan Beijer