Exaktor förstärker sin säljkår i Storstockholm från och med januari 2016.

Exaktor förstärker sin säljkår i Storstockholm från och med januari 2016.

Det går bra för oss, säger Peter Sandberg, försäljningschef för varumärket Exaktor by Proton Lighting, och från och med januari utökar vi vår säljkår i Storstockholm med ytterligare en säljare, Nicklas Fernström. Nicklas har lång erfarenhet från branschen och kommer närmast ifrån Ansorg Scandinavia, där han arbetat med lösningar av belysningskoncept för butikskedjor och bilhallar.

- Jag tycker att det ska bli kul att få arbeta i ett svenskt företag som har både tillverkning och utveckling i Sverige, säger Nicklas. Med en utveckling och produktion på hemmaplan har vi som säljare en stor fördel när vi till exempel vill anpassa olika belysningslösningar så det blir den bästa möjliga lösningen för kunden. Ofta är både tid och budget begränsad, och då är den småländska uppfinningsrikedomen bra att ha när vi tar fram bästa lösningen!

- Nicklas har många års branscherfarenhet och hans goda kunskaper om belysning, modern teknik och styrning är viktiga egenskaper för oss, säger Peter Sandberg, försäljningschef Exaktor. Genom att ha både Per och Nicklas på plats i Stockholm får vi en bra grund inför framtiden.

Nicklas kommer att tillsammans med Per Jonsén ansvara för försäljning av belysning från Exaktor i region Storstockholm. Du når honom på telefonnummer 0730-600 825 eller via epost nicklas.fernstrom@proton.se

Proton Lighting utvecklar och säljer belysning och belysningslösningar i alla dess former för industri, kontor, skola, butik, bostad och OEM. Vi har 70 års erfarenhet av offentlig belysning och är mest kända för varumärket Exaktor. Vårt huvudkontor, tillverkning och lager finns i småländska Värnamo.

Våra starka sidor är funktion, design och flexibilitet i kombination med ett starkt miljöengagemang. Totalt omsätter Proton Lighting 200 MSEK och har ca 110 medarbetare. Proton Lighting är en del av Proton Group, en privatägd industrikoncern med företag i fem affärsområden.