​Nu byter OEM namn till Solutions by Proton Lighting

​Nu byter OEM namn till Solutions by Proton Lighting

Solutions står för lösningar – i vårt fall effektiva och innovativa belysningslösningar sprungna ur småländsk uppfinningsrikedom och gedigen erfarenhet.
Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundanpassade och professionella armaturer och hela belysningskoncept med tonvikt på LED-teknik. I vårt sortiment har vi självklart även klassiska T5-armaturer, men idag ligger fokus på utveckling av olika LED-koncept. Några av dessa har redan blivit storsäljare i vårt standardsortiment.

Vi byter namn till Solutions för att visa vad vi är bra på.

I ett nära samarbete med dig som kund hittar vi på Solutions den bästa lösningen som är enkel att kombinera med din produkt eller inredning och som passar just dina behov av ljussättning. Lång erfarenhet, egen produktion med kontroll av hela tillverkningskedjan, en kompetent och erfaren utvecklingsavdelning i kombination med vår pålitlighet som leverantör gör att vi är duktiga på att skapa långsiktiga affärsrelationer med våra kunder.
Våra kunder finns inom bland annat butik, kök & bad, ventilation, arbetsplats och undertakssektorn i Sverige och Skandinavien. Många av våra kunder är ledande aktörer på marknaden.

Vi har full kontroll från skiss och prototyp till provning och packning.

Tillsammans med vårt försäljningskontor i småländska Värnamo finns både utvecklingsavdelning och tillverkning, vilket innebär att vi har full kontroll över hela processen, från utveckling och prototyper till montering, provning och packning.
Solutions by Proton Lighting hette tidigare OEM och startade 1993 som en del av Exaktor (numera Proton Lighting AB). Under åren har vi utvecklats från att vara en småskalig leverantör av belysning till butiksdisplayer, till en fullskalig leverantör av olika belysningskoncept med hög kvalitet.

Välkomna till Solutions!