Mårten Nylén - Ny PUMA ambassadör

Pressmeddelande   •  Feb 05, 2016 08:00 CET

Helsingborg, 5 februari – PUMA Nordic har ingått ett samarbete med en av Sveriges mest välrenommerade tränare och hälsoutvecklare, Mårten Nylén.

-Vi är mycket glada för att ha med en välkänd och uppskattad träningsprofil som Mårten i PUMA-teamet. Vi ser fram emot att tillsamans med Mårtens expertis och kontaktnät utveckla samt ytterligare befästa vår position inom Training, säger PUMA Nordics marknadschef Rutger Hagstad.

Mårten Nylén, som just nu är högaktuell i Ninja Warrior på Kanal 5 samt med sitt tränings och hälsokoncept I Am Ready, blir PUMAsTraining-ambassadör i samarbete med Intersport, där han under våren bland annat kommer att ses på plats i utvalda butiker och i samband med olika PR-events.

-Jag är både stolt och peppad att gå in i samarbetet med PUMA då kvalitet och funktionalitet alltid funnits som en stark värdegrund hos mig precis som hos PUMA.Jag har utövat sport och träning i nästan hela mitt liv och vet idag vad som krävs för att skapa både komfort och funktion i det man har på sig. PUMA har lyckats med detta och kombinerar det samtidigt med en snygg design. Jag ser även fram emot mitt samarbete med Intersport för ett starkare och friskare Sverige.

Med start i februari arrangerar PUMA och Intersport olika butikevents där Mårten närvarar och håller kortare föreläsningaroch inspirationspassför kunder. Detta sker i samband med PUMAs pågående globala Training-kampanj #trainforthemoment, som i dagarna rullades ut tillsammans med Intersport.

-Intersport ser mycket fram emot att påbörja detta samarbete. Vi glädjer oss åt en spännande resa tillsammans med PUMA inom Training vilket är en ständigt växande kategori, säger Robert Kindstrand, marknadschef Intersport Sverige.

PUMA lanserar under hösten 2016 ytterligare en Training-kampanj frontad av globala ambassadörer som Usain Bolt och Rihanna. I samband med denna kampanj kommer Mårten Nylén att aktiveras lokalt i egenskap av ambassadör och som en viktig del i PUMAs fortsatta etablering inom Training.

Presskontakt:

Anna Leo – PUMA Nordic

anna.leo@puma.com

Presskontakt – Mårten Nylén:

Fatima Churgi – Orlando John Agency

fatima@orlandojohn.com

PUMA

PUMA is one of the world’s leading Sports Brands, designing, developing, selling and marketing footwear, apparel and accessories. For over 65 years, PUMA has established a history of making fast product designs for the fastest athletes on the planet. PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle products in categories such as Football, Running, Training and Fitness, Golf, and Motorsports. It engages in exciting collaborations with renowned design brands such as Alexander McQueen to bring innovative and fast designs to the sports world. The PUMA Group owns the brands PUMA, Cobra Golf, Dobotex and Brandon. The company distributes its products in more than 120 countries, employs more than 10,000 people worldwide, and is headquartered in Herzogenaurach/Germany. For more information, please visit http://www.puma.com

Kommentarer (0)