Skånskt mikrodestilleri bäst i världen

Världens ledande vin- och spritproducenter samlades igår i London för branschens "Oscarsgala" IWSC. Skånska Purity Vodka utsågs då till ”The World's Best Vodka 2017” och ”International Vodka Producer of the Year 2017”.

The International Wine & Spirit Competition (IWSC) är världens äldsta och mest anrika dryckestävling. Fler än 400 professionella domare har under fyra månaders tid provat de allra främsta av världens förnämsta drycker. Bland flera tusen tävlingsbidrag och i en stenhård konkurrens med samtliga ledande producenter tog Purity Vodka hem de två tyngsta troféerna till Sverige och Skåne.

– Vi har tilldelats många utmärkelser förr och vår vodka har förärats över 150 guldmedaljer vid de stora internationella dryckestävlingarna. Men aldrig med sådan tyngd som nu. Jag är djupt hedrad och väldigt stolt över att få jobba med en så enastående produkt, säger master blender Thomas Kuuttanen, som är kreatören bakom det prisbelönta receptet.

Att ett litet svenskt mikrodestilleri, från Ellinge slott utanför Eslöv, samtidigt utses till världens främsta vodkaproducent och till världens bästa vodka är sensationellt. Inte minst med tanke på de gigantiska dryckesjättar som bedöms i klassen och med de resurser för kvalitets- och utvecklingsarbete som de besitter.

Purity Vodka finns i Systembolagets beställningssortiment Nr 86 519 och kostar 298 kr
För mer information kontakta:

Thomas Kuuttanen, Master Blender Purity Vodka
Mejl: t.kuuttanen@purityvodka.com