Håkan Fridvall, produktchef för golvbrunnar på Purus

Ny golvbrunnsserie underlättar montage

GOLVBRUNNSSERIE MED ROSTFRI KLÄMRING OCH LÅGT SÄTE
För att möta marknadens nya krav på tätskikt och plastmattor har Purus tagit fram en ny serie golvbrunnar, S-serien. Brunnarna levereras med klämring i rostfritt stål och lågt säte som båda underlättar montaget av plastmattor och tätskikt. Tekniken med klämring i rostfritt stål baseras på erfarenheter från vår designbrunnsserie Purus Line. Klämringen monteras i brunnen med sex stycken skruvar, vilket ger en flexibel och säker montering.

– Purus Line har lärt oss mycket om en bra anslutning till tätskiktet och plastmatta. Med det som grund har vi utvecklat Purus S-Serie. Det låga sätet och den rostfria klämringen som skruvas fast med sex skruvar gör det enkelt och smidigt att säkra tätskiktet eller plastmattan till brunnen. Genom att förse brunnen med skruvhål runt hela flänsen blir det enkelt att hitta ett lämpligt skruvhål, säger Håkan Fridvall, produktchef för golvbrunnar på Purus.

I S-serien ingår följande tre golvbrunnar; S-serie MiniMax, S-serie Oden och S-serie Brage, alla tillverkade i PP (plast). S-serie Minimax har en unik låg inbyggnadshöjd på endast 59 mm. S-serien, Oden och Brage kan förses med NOOD vattenlås (som förhindrar lukt till följd av uttorkat vattenlås), MiniMax har NOOD som standard. Rostfri sil för vinylmatta finns som tillbehör.