Ny kommunikationschef på Purus

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 09:48 CEST

Purus är ett av de ledande företagen inom VVS i Skandinavien med verksamhet i olika länder. Som ett led i expansionen av företagets marknad krävs en satsning på kommunikationen i de skandinaviska länderna.

Som kommunikationschef har man anställt Jörgen Reiman Ehle som dom senaste 3 åren drivit egen verksamhet. Jörgen har tidigare arbetat som Creative Manager på Oriflame och som redaktionschef på Egmont Kärnan.

-  I arbetet med att leda och stärka vårt varumärke är Jörgens erfarenheter och kunskap en stor tillgång för oss, säger Rebecka Spånberg, Vice President för Purus.

Om Purus
Purus är en privatägd koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför inredningsprodukter för i första hand badrum och kök. Koncernen omsätter 500 MSEK, sysselsätter 200 medarbetare och har huvudkontor i Ystad. Purus verkar i fyra produktområden: golvbrunnar och – rännor, inomhusavlopp och installation, sanitetsprodukter i rostfritt stål samt inredningsprodukter i rostfritt stål. Tillverkningen sker på tre orter i Sverige och säljbolag finns i Norden, Storbritannien och Ryssland. Purus marknadsför delar av sitt sortiment under varumärkena Maxiflex i Danmark och Joti i Norge. I koncernen ingår också de självständiga bolagen Jafo och Unidrain.