Nya möjligheter i badrummet med Purus Line

Nya möjligheter i badrummet med Purus Line

Företaget Purus presenterar en serie designade golvbrunnar. Med Purus Line och Purus Corner blir det möjligt att inreda badrummet utan att begränsas av brunnens placering. Dessutom går det att lägga stora klinkers även i duschen.

Tack vare golvbrunnens speciella design och konstruktion kan golvbrunnen placeras i hörn­läge eller längs med väggen. Den kan till och med smälta ihop med golvet och bli i det närmaste osynlig. Kollektionen ger större valfrihet och skapar helt nya inredningsmöjligheter i badrummet.

Purus Line och Purus Corner tar bort tidigare begränsningar i badrummet med sin smarta design och praktiska konstruktion. NOOD-låset förhindrar lukt och stoppar bakvatten. För att säkerställa seriens utförande och funktion har serierna tagits fram i samarbete med byggbranschen. Brunnarna är tillverkade för svenska byggförhållanden. Dessutom är Purus Line och Purus Corner godkända av samtliga branschorganisationer för säkra våtrum.

Regioner

Purus är en privatägd koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför inredningsprodukter för i första hand badrum och kök. Koncernen omsätter 500 MSEK, sysselsätter 200 medarbetare och har huvudkontor i Ystad. Purus verkar i fyra produktområden: golvbrunnar och – rännor, inomhusavlopp och installation, sanitetsprodukter i rostfritt stål samt inredningsprodukter i rostfritt stål. Tillverkningen sker på tre orter i Sverige och säljbolag finns i Norden, Storbritannien och Ryssland. Purus marknadsför delar av sitt sortiment under varumärkena Maxiflex i Danmark och Joti i Norge. I koncernen ingår också de självständiga bolagen Jafo och Unidrain.