Specialsortiment under våren 2014: Golvbrunn i svart och guld – Purus hyllar det personliga badrummet

FÖR STÖRRE PERSONLIG VALFRIHET I BADRUMMET LANSERAS NU GOLVBRUNNARNA PURUS LINE OCH PURUS CORNER ÄVEN I GULD OCH SVART

LYFTER HELHETSINTRYCKET

Badrummet är på väg att bli ett av hemmets mest personliga rum med inspiration från resor och hotellmiljöer. En stark trend är kakel, klinker och mosaik med metallisk lyster. Här passar Purus nya golvbrunnar i guld och högblankt svart. Två modeller som båda lyfter helhetsintrycket i det personliga badrummet.

GOLVBRUNNAR SOM GER VALFRIHET

I utvecklingen av Purus Line och Purus Corner golvbrunnar i rostfritt stål har vi tänkt ett steg längre. De har samma funktion och kvalitet som traditionella golvbrunnar men en form och design som ger större valfrihet. Placera dem väggnära eller som duschavgränsning och resultatet är en mer enhetlig och stilren golvyta i duschutrymmet.

Purus Line och Purus Corner tar bort tidigare begränsningar i badrummet med sin smarta design och praktiska konstruktion. NOOD-låset förhindrar lukt och stoppar bakvatten. För att säkerställa seriens utförande och funktion har serierna tagits fram i samarbete med byggbranschen. Brunnarna är tillverkade för svenska byggförhållanden. Dessutom är Purus Line och Purus Corner godkända av samtliga branschorganisationer för säkra våtrum.

För mer information, vänligen kontakta:

Jörgen Reiman Ehle, Kommunikationschef Purus

E-post: jre@purus.se

Tel: 010-41 44 904, 0727-12 53 00

Regioner

Purus är en privatägd koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför inredningsprodukter för i första hand badrum och kök. Koncernen omsätter 500 MSEK, sysselsätter 200 medarbetare och har huvudkontor i Ystad. Purus verkar i fyra produktområden: golvbrunnar och – rännor, inomhusavlopp och installation, sanitetsprodukter i rostfritt stål samt inredningsprodukter i rostfritt stål. Tillverkningen sker på tre orter i Sverige och säljbolag finns i Norden, Storbritannien och Ryssland. Purus marknadsför delar av sitt sortiment under varumärkena Maxiflex i Danmark och Joti i Norge. I koncernen ingår också de självständiga bolagen Jafo och Unidrain.