Johan Lindström ny ordförande för GCP Europe

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2019 16:24 CEST

Den nya styrelsen i GCP Europe under nyvalda presidenten Johan Lindströms ledning.

Plåt & Ventföretagens vd Johan Lindström har vid en ceremoni i Montreux i dag valts till ordförande för GCP Europe. En branschorganisation som förbundet är medlemmar i och som driver frågor kring installations- och byggnadsteknik på en europeisk nivå.

Med 17 medlemsföreningar i 13 länder är GCP Europe ett kraftfullt nätverk inom denna sektor i Europa. Medlemsorganisationerna representerar företag med ungefär en miljon anställda och en omsättning på 100 biljoner euro.

- Det är naturligtvis en stor ära att få ett sådant här uppdrag och att jag som vd för ett svenskt arbetsgivarförbund får detta uppdrag är också en signal på att man inom GCP Europe ser den svenska bygg- och installationsbranschen som en viktig spelare när vi nu ska bygga vidare på det europeiska samarbetet inom byggsektorn. Här finns det också möjlighet för våra medlemsföretag inom ventilation och byggplåt, att i framtiden spela en ännu mer betydelsefull roll i det samverkansarbetet, säger Johan Lindström

Mer information om GCP Europe finns här: https://gcpeurope.eu.

Kommentarer (0)

Kommentera