Skotta säkert

Plåt & Ventföretagen deltar på Bostadsrättsmässan

Plåt & Ventföretagen deltar på Bostadsrättsmässan 17–18 november på Kistamässan i Stockholm. Förbundet deltar på mässan för att berätta om vikten av att använda licenserade takskottare. ”Många fastighetsägare är inte medvetna om att de flesta försäkringar ställer krav på att takskottarna ska vara licenserade. Vi deltar på Bostadsrättsmässan för att upplysa fastighetsägare om fördelarna med att anlita licenserade takskottare, säger Johan Lindström, vd på Plåt & Ventföretagen.

Sedan 2012 anordnar Plåt & Ventföretagen utbildningen Skotta säkert. Utbildningen togs fram i samarbete med flera av landets försäkringsbolag. Målet med utbildningen är att öka säkerheten i samband med takskottning och minska skador på personer, fastigheter och egendom.

En del av satsningen med Skotta säkert handlar om att informera fastighetsägare om fördelarna med att anlita licenserade takskottare, därför deltar Plåt & Ventföretagen på Bostadsrättsmässan 17–18 november i monter M:14.

– Vi möter ofta fastighetsägare som inte är medvetna om att deras försäkring bara gäller om de anlitar licenserade takskottare. Det här är viktigt att känna till innan olyckan är framme och vi deltar därför på Bostadsrättsmässan för att informera fastighetsägare och bostadsrättsföreningar, säger Johan Lindström, vd på Plåt & Ventföretagen.

Säkerhet i fokus
En målsättning med Skotta säkert är att minska antalet skador på personer, fastigheter och egendom. För att uppnå detta fokuserar en stor del av Skotta säkert-utbildningen på säkerhetsarbetet, både på taket och på gatan, i samband med takskottning. Redan nu har försäkringsbolagen märkt av en klar minskning av antalet rapporterade skador.

– Vi är väldigt glada över att utbildningen har gett resultat när det gäller en minskning av rapporterade skador på personer, fastigheter och egendom. Det visar på att vi är på rätt väg med utbildningen, säger Johan Lindström, vd på Plåt & Ventföretagen.

Om Bostadsrättsmässan
Bostadsrättsmässan äger rum 17–18 november på Kistamässan i Stockholm. Plåt & Ventföretagen håller till i monter M:14.
Adress: Arne Beurlings Torg 5, i Stockholm.
Öppettider: 17 november 8.00-17.00, 18 november 10.00-16.00.
Klicka här för att hämta fribiljett

För mer information kontakta:
Magnus Fredman, företagsrådgivare på Plåt & Ventföretagen, 031-62 94 21
Ida Fredriksson, kommunikatör på Plåt & Ventföretagen, 08-762 75 91