Plåt & Ventföretagen medverkar i samtal om byggmaterial på Fastighetsmässan

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2019 10:45 CET

Den 6–7 mars går Fastighetsmässan av stapeln på Kistamässan norr om Stockholm. Här träffas fastighetsaktörer från hela Sverige inom drift, förvaltning, underhåll, energi, miljö, säkerhet och digitalisering. Förutom en stor utställardel så bjuds det även på ett späckat seminarieprogram, som bland annat inkluderar Plåt & Ventföretagens vd Johan Lindström.

Johan Lindström medverkar i ett seminarium där företrädare för trä, betong och metall ska diskutera byggmaterial och klimatsmart byggande. Övriga medverkande är Susanne Rudenstam, kanslichef på Sveriges Träbyggnadskansli och Malin Löfsjögård, vd på Svensk Betong.

– Plåt är ett utmärkt byggmaterial som dessutom enkelt kan återbrukas och användas igen och igen. För många av våra medlemmar är det självklart att arbeta med återbruk och återvinning. Nu är nästa steg att fler inom byggbranschen får upp ögonen för fördelarna med framför allt återbruk, både ur ett ekonomiskt och hållbarhetsmässigt perspektiv, säger Johan Lindström, vd Plåt & Ventföretagen och ordförande i Svensk Byggplåt.

Fastighetsmässan arrangeras av EasyFairs och seminariet genomförs på scen 2 den 6 mars klockan 09.15–10.00.

Läs mer om seminarieprogrammet här!

Klicka här för att ladda ner en gratis digital biljett till mässan!

Kommentarer (0)

Kommentera