Förskolan Balen blir en del av Pysslingen Förskolor och Skolor AB

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 16:52 CEST

Inom Pysslingen kommer Balen att ha goda möjligheter att vidareutveckla den ursprungliga verksamhetsidén. Alla medarbetare kommer att behålla sin anställning.                                                                  -Jag bedömer det även positivt för Balens medarbetare att få Pysslingen som arbetsgivare säger Anna Oscarsson.

För mer information vänligen kontakta:                                                                                Anna Oscarsson tf. förskolechef Förskolan Balen,  info@forskolanbalen.se mobil  0700 – 321 797  Ingela Kronbrink, Regionchef Pysslingen Förskolor och Skolor AB, ingela.kronbrink@pysslingen.se

Fakta Balen

Förskolan Balen har funnits sedan år1991. År1993 blev förskolan ett personalkooperativ och drevs som en ekonomisk förening. Förskolan Balen ligger i natursköna Fredhäll.Balen har idag två avdelningar en med 15 st barn i åldrarna 1-3år och en med 20 st barn i åldrarna 3-5år. Vi arbetar kontinuerligt med att skapa en lärmiljö för lust som är inspirerande för lek. Hemsida: http://www.forskolanbalen.com/

Fakta Pysslingen

Pysslingen Förskolor och Skolor AB är en av de största friskoleaktörerna inom förskola och skola i Sverige med 25 års erfarenhet av lärande. Pysslingen har drygt 2000 medarbetare fördelat på drygt 100 enheter i ca 30 kommuner i Storstockholm, Mälardalen, Dalarna, Skåne och på Gotland. Inom Pysslingen finns en mångfald av erkända pedagogiska metoder och lärandekulturen kännetecknas av att varje individ ska utveckla talanger för livets upptäcktsresa www.pysslingen.se

Pysslingen är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. www.academedia.se

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.