Q-channel har under sommaren installerat närmare 200 WiFi-channel i Sverige.

Q-channel har under sommaren installerat närmare 200 WiFi-channel på olika företag och i offentliga miljöer i Sverige.

WiFi-channel med Cisco Meraki är Q-channel´s produkt för WiFi som ger era besökare ett gästnätverk med tillgång till internet medan de väntar, självklart med högsta tillgänglighet och säkerhet för er och era kunder. WiFi-channel utgör även plattformen för Q-channel´s övriga produkter, det molnbaserade kösystemet Queue-cloud, Happy Customer för kundundersökningar, Image Media Channel för digital signage, Q-channel desk för reception samt Q-channel Collect Management System för köhantering vid e-handel.

I WiFi-channel kan upp till 15 kanaler utnyttjas för olika separata nätverk skilda från varandra på ett säkert sätt. Det finns även många möjligheter att styra användandet av de olika kanalerna  genom funktioner för att begränsa och/eller prioritera trafik. WiFi-channel svarar för övervakning och larm 24/7 samt ger er även en överblick i samtliga kanaler över antalet besökare, kundflödet samt hur länge kunderna vistas i lokalen, dessutom oavsett om kunden använder WiFi eller ej. WiFi-channel ger även en mängd information om kundernas surfbeteende och möjlighet till enkel inloggning via Facebookkonto. På inloggningssidan till gästnätet kan vi länka in kunderna direkt till butikens websida med dagens erbjudanden samt möjlighet att ta kölapp direkt i sin smartphone.

Det har blivit alltmer populärt att tillhandahålla WiFi-nät och kraven på hög säkerhet har efterhand ökat och därför har vår lösning med Cisco Meraki fått stor uppmärksamhet. WiFi-channel med Cisco Meraki har under större delen av 2014 säkerhetstestats av säkerhetsföretag vilket gjordes innan  första leverans.