WiFi-channel på Butiksleverantörsmässan.

Under Butiksleverantörsmässan 24-25 mars presenterade Q-channel bland annat sin nya produkt WiFi-channel som är ett komplement till Queue-cloud. WiFi-channel är även en fristående produkt som tillhandahåller trådlöst nät för kunder och gäster.

WiFi-channel med Cisco Meraki ger era besökare ett gästnätverk med tillgång till internet medan de väntar, självklart med högsta tillgänglighet och säkerhet för er och era kunder. WiFi-channel ger er även en överblick över antalet besökare, kundflödet samt hur länge kunderna vistas i lokalen oavsett om kunden använder WiFi eller ej. Dessutom ger Cisco Meraki en mängd information om kundernas surfbeteende och möjlighet till enkel inloggning via Facebookkonto.

På inloggningssidan till gästnätet kan vi länka in kunderna direkt till butikens websida med dagens erbjudanden samt möjlighet att ta kölapp direkt i sin smartphone.

I vår monter på mässan hade vi en Cisco Meraki router med WiFi-channel där vi med dess fantasktiska kapacitet både kunde erbjuda nät men även samla in information om besökarna som loggade in till WiFi-channel. Inlogging skedde via Facebook check in eller via lösenord som man erhöll i Q-channel´s monter. WiFi-channel registrerar även icke inloggade enheter men som har wifi påslaget.

WiFi-channel samlade exempelvis in följande information under mässan:

Antalet identifierade unika enheter (visitors) med WiFi påslaget under tisdagen var 5334 st och under onsdagen 4216 st.

Personer uppkopplade via WiFi-channel dessa dagar var tisdag 107 st samt onsdag 73 st.

Ca 10% loggade in via Facebook check in.

Några exempel på vanliga siter som besökarna var uppkopplade mot var iTunes, Skype, Facebook, Instagram, Google, Yahoo, Q-channel, Easyfairs.

• smart wifi
  • kölapp i smartphone